FAQ

Vi har her samlet en liste over ofte stillede spørgsmål

Bestilling
Hvordan bestiller jeg en bil?
  1. Vælg den bil, du ønsker.
  2. Vælg den dato, du skal bruge bilen samt hvor bilen ønskes at blive afhentet.
  3. Vælg det antal kilometer du forventer at skulle køre i perioden.
  4. Vælg evt. tilvalg, som f.eks. vinterdæk eller anhængertræk.
Hvor gammel skal jeg være?

Du skal som minimum være 20 år, er du under 23/25 år vil der automatisk blive tilføjet et gebyr på henholdvis 450,-kr/250,-kr pr måned i hele bindings-perioden.

Skal jeg være dansk statsborger?

Du skal være danske statsborger, og være tilmeldt det danske folkeregister.
Er du ikke danske statsborger eller ikke tilmeldt det danske folkeregister, kan du kontakte Sixt Danmark, her kan tilbydes andre løsninger.

Kredit- og risiko vurdering

Alle kunder med dansk adresse og/eller dansk kørekort skal kreditgodkendes før de kan leje en bil. Kunder fra Færøerne og Grønland skal også kreditgodkendes. Personer med C/O adresse kan ikke kreditgodkendes, og kan derfor ikke leje en bil hos SiXT Danmark.
Hvis man ikke kan fremsøges via Debitorregisteret, kan man heller ikke kreditgodkendes og dermed heller ikke leje en bil.

Min bopæl oplysninger
Hvad hvis jeg har beskyttet adresse eller C/O adresse?

Du kan ikke leje en bil hvis du ikke kan fremsøges i forbindelse med et kredittjek eller hvis du er registreret med en C/O adresse.

Har jeg fortrydelsesret?

Er der booket eller bestilt ekstraudstyr og har ordren været bekræftet længere end 5 arbejdsdage frafalder fortrydelsesretten.

Ved uheld
Hvad skal jeg gøre i forbindelse med et uheld?

Du skal altid få registret en evt. modpart, samt sørge for at få udfyldt skadesanmeldelsen som ligger i handskerummet. Såfremt den ikke er der kan den downloades her.
Derudover er det en rigtig god ide at tage billeder i forbindelse med uheldet, som indsendes sammen med skadesanmeldelsen til skade@sixt.dk husk at noter dit lejekontraktnummer.

Hvis bilen får en skade?

Eventuelle skader skal registreres med en skadesanmeldelse, som sendes til vores skadesafdeling på mail: skade@sixt.dk.
Skaden vurderes af skadesafdelingen og evt. udbedringer aftales nærmere med skadesafdelingen.

Hvad skal jeg gøre hvis jeg punkterer?

Indenfor vores åbningstid beder vi dig ringe på tlf. +4532481100 herfra vil vi rekvirere Falck. Udenfor vores åbningstid kontaktes vi på tlf. +4532481100 og du vil automatisk blive viderestillet til Falck.

Er der døgnservice hvis jeg får et nedbrud?

Ja, du vil altid kunne få rekvireret assistance/vejhjælp

Er vejhjælp inkluderet?

Vejhjælp er inkluderet som en gratis service i tilfælde af at din bil bryder ned.
Hvis ikke mobilitetsgarantien dækker henviser vi til at du ringer til vores hovedkontor på tlf. +4532481100 som vil være behjælpelige med assistance. Udenfor vore åbningstid vil telefonen stilles videre til Falck Vejhjælp, som assisterer dig.

Hvad dækker forsikringen?

Forsikringen inkluderer fuld ansvars- og kaskoforsikring på bilens karosseri samt eventuel modpart
Bilens ruder samt dæk er ikke omfattet af denne forsikring f.eks. ved stenslag eller punktering.
Her det muligt at tilkøbe en glas & dækforsikring der dækker mod følgende skader på; dæk, forrude, sideruder og bagrude.
Hvis glas & dækforsikring ikke accepteres vil kunden blive holdt ansvarlig for den fulde værdi af skader på dæk, forruder, sideruder og bagruder. Fælge og hjulkapsler er ikke dækket ved tilkøb af TG.
Hvis TG vælges så har kunden en selvrisiko på 0 DKK på glas og dæk.

Hvad er selvrisikoen ved uheld?

Selvrisikoen afhænger af den forsikring du har tegnet ved indgåelse af aftalen.
Se nærmere på din lejekontrakt.

Brug af bilen
Må jeg ryge i bilen?

Det er ikke tilladt at ryge i bilen, Såfremt det bliver registreret at der er røget i bilen vil der blive opkrævet for en rengøring, som afregnes efter regning.

Må jeg have kæledyr i bilen?

Det er tilladt at have dyr i bilen. Såfremt bilens leveres tilbage i rengjort stand uden spor af hår eller lugtgener. Sker det at bilen leveres tilbage i ikke rengjort tilstand opkræves der er et gebyr for ekstrarengøring på kr. 2500,-

Må jeg montere ekstraudstyr på bilen?

Du må som udgangspunkt gerne montere udstyr, eksempelvis tagboks, men gældende for alt udstyr der monteres er, at det ikke må være synligt ved returnering af bilen. Såfremt det er synligt og evt. skader er opstået i denne forbindelse, opkræves der i henhold til værkstedets angivelse af skadesomkostning. Der må ikke fjernes allerede fastmonteret udstyr som er i bilen ved udlevering.

Må jeg køre i udlandet?

Du må gerne køre i udlandet, dog skal du være opmærksom på at forsikringen IKKE dækker hvis du køre til følgende lande: Albanien, Armenien, Azerbaijan, Belarus, Bosnien, Bulgarien, Cypern, Estland, Georgien, Grækenland, Kazakhstan, Kosovo, Kroatien, Letland, Litauen, Malta, Makadonien, Moldova, Montenegro, Polen, Rumænien, Rusland, Serbien, Slovakiet, Slovenien, Storbrtanien. Tjekkiet, Tyrkiet, Ukraine og Ungarn. Sørg altid for at få en skriftlig forhåndsgodkendelse fra Sixt, såfremt du planlægger at køre i bilen i udlandet.
Bilen må ikke opholde sig i udlandet af længere varighed, dvs. ikke længere end 4 uger ad gangen.

Hvad skal jeg huske hvis jeg køre til udlandet:

Din lejekontrakt, blanket til skadeanmeldelse, motorvejsmærkater – Kan købes via FDM og er på eget ansvar, diesel mærkat – flere storbyen kræver et mærkat til kørsel storbyer. Advarselstrekanten, førstehjælpskassen, sikkerhedsveste.
Specielt til vinterferien:
Vinterdæk – Sørg for at bestil i god tid. Snekæder, sneskovl mm.

Hvem må køre i bilen?

De personer der registreret på lejekontrakten, der samtidig opfylder krav omkring alder.
Det er lejers ansvar at den der fører bilen, har gyldigt kørekort som er registreret hos Sixt All-inclusive.

Må jeg låne bilen ud til andre?

Bilen må kun føres af dem der er noteret på lejekontrakten og godkendt af Sixt All-inclusive.

Må jeg bruge bilen til erhvervskørsel/udlejning?

Bilen må ikke bruges til erhvervskørsel såsom taxa, udlejning, udbringning, levering etc.

Hvad gør jeg hvis jeg vil skifte bilen i perioden?

Kontakt all-inclusive@sixt.dk og fortæl om dit ønske og vi vil finde den ønskede bil og informere om mulighed for dato og tid for skift af bil

Hvad gør jeg hvis jeg vil have en pause i perioden?

Kontakt all-inclusive@sixt.dk og fortæl om dit ønske og vi vil arrangere dato og tid for pause af dit abonnement, samt arrangere dato og tid for opstart af aftalen igen.

Hvordan får jeg P-licens?

Hvis du bor i et betalingsområde, kan du ansøge om en beboerlicens.
På eksempelvis kommunens hjemmeside, der vil skulle uploades en kopi af din lejekontrakt.

Hvad hvis jeg får en parkeringsbøde?

Alle p-bøder skal du selv betale. Såfremt de ikke betales, vil der automatisk blive opkrævet for disse via din lejeaftale og der pålægges et ekstra ekspeditionsgebyr på 250,-

Hvad hvis jeg får en fartbøde?

Alle fartbøder mv. der sendes til Sixt vil automatisk blive opkrævet via din lejeaftale og der pålægges et ekstra ekspeditionsgebyr på 250,-

Hvor kan jeg afhente bilen?

Du kan hente bilen i alle vores afdelinger som er nævnt under udleverings- og afleveringssteder.

I hvilket tidsrum kan bilen afhentes?

Du kan hente bilen på alle hverdage mellem kl. 09.00 – 16.00
Det er muligt at afhente senere end kl. 16.00 på visse kontorer.

Hvad skal jeg have med når bilen afhentes?

Du skal huske at have dit kørekort med når bilen afhentes dette skal stemme overens med de oplysninger vi har modtaget fra dig. Evt. ekstraførers originale kørekort skal ligeledes medbringes og registreres. Kørekort og kreditkort skal være samme ejer.

Service af bilen?

Det kan hænde at bilen undervejs i forløbet skal have foretaget service, lyser bilens servicelampe beder vi dig kontakte os på tlf. 32481100 eller info@sixt.dk og vi vil være behjælpelig med arrangeret service på et værksted nær dig.

Aflevering af bilen
Hvor kan jeg aflevere bilen efter endt lejemål?

Samme sted som ved afhentning

I hvilket tidsrum kan bilen afleveres?

Du kan aflevere bilen på alle hverdage mellem kl. 09.00 – 16.00
På visse stationer vil det være muligt at aflevere bilen senere end kl. 16.00
Det er dog altid muligt at aflevere bilen retur udenfor åbningstid. Dette er dog på kundens eget ansvar indtil næstkommende åbningsdag.

Hvad skal jeg gøre ved afleveringen?

Når du aflevere bilen vil vi gennemgå bilen med dig for at verificere evt. skader, kilometer mm. og du vil modtage en kvittering for aflevering tilsendt på e-mail.

Skal bilen returneres rengjort?

Når du afleverer bilen behøver du ikke at vaske eller støvsuge bilen, men vi forventer at den er af en rimelig rengøringsstand som ikke kræver en ekstraordinær rengøring.

Hvordan gøres skader op ved afleveringen?

Når du aflevere bilen vil vi gennemgå bilen med dig og alle eventuelle skader registreres med fotodokumentation. Evt. skader gøres op efter taksatorrapport og der opkræves iht. Aftale for de skader og selvrisici som aftalen indeholder og du vil modtage en kvittering for aflevering.

Betaling
Hvordan betaler jeg?

Du betaler med dit kreditkort, som vi trækker din månedlig ydelse fra. Du vil blive bedt om at oplyse og vise dit kreditkort ved afhentning.

Hvordan foregår betalingen på mit kreditkort?

På din konto vil du løbende kunne se at der tages en autorisation op til 1,5 gange den forventede månedlige lejepris, hver løbende måned under hele lejeperioden. Det betyder at man skal være indstillet på, at der altid skal være 1,5 gange den månedlige lejepris til rådighed på kontoen. Selve betalingen af lejen sker hver 30. dag og trækkes automatisk fra det aftalte betalingskort. Første gang der betales for lejen, er når de første 30 dage af lejeperioden er gået, men selve autorisationen tages på dagen ved udlevering og du skal derfor allerede her, sikre dig at du har 1,5 gange den månedlige lejepris til rådighed på kontoen. 2 x lejens pris pr. mdr. de første 30 dage herefter 1,5 gange lejens pris pr. mdr.

Hvordan betaler jeg ekstraudstyr?

Du betaler ekstraudstyr før bilen leveres og i forbindelse med bestilling af ekstraudstyr vil du blive kontaktet omkring dette.

Kan jeg betale kontant?

Kontanter modtages ikke.

Kommer der en kvittering for betalingen?

Der bliver sendt en månedlig faktura til oplyst mailadresse

Valg af bil
Hvilken bil kan jeg bestille?

Afhængig af din alder kan der være restriktioner i forbindelse visse bilgrupper.

Hvor gammel er bilen?

Bilerne i vores sortiment kan være op til 18 måneder gamle.

Kan jeg selv bestemme farve på bilen?

Det er desværre ikke muligt at vælge en specifik farve.
Du er meget velkommen til at nævne en farve du ønsker og vi vil gøre vores bedste for at imødekomme ønsket.

Kan aftalen forlænges?

Ja, aftalen kan sagtens forlænges op til 24 mdr. afhængig af bil kateogri. Herefter vil en ny kontrakt skulle startes op på det ønskede antal måneder.

Hvad gør jeg hvis jeg skal skifte bil?

Kontakt all-inclusive@sixt.dk og fortæl os hvad du kunne tænke dig at skifte til og vi vil finde et alternativ.

Forsikring på bilen:
Hvordan er bilen forsikret?

I aftalen er der allerede den lovpligtige ansvarsforsikring og en kaskoforsikring med en selvrisiko på kr. 5000,- per skade inkluderet.

Hvilken selvrisiko har jeg på bilen?

Den inkluderet selvrisiko er 5000,- og kan mod et beløb nedsættes til 3000,- NB! Dog er visse bilgrupper undtaget.

Hvordan opkræves selvrisiko?

Selvrisikoen trækkes via kreditkortet der er tilknyttet til kontrakten.

Hvem er dækket af forsikringen?

Den registreret fører på kontrakten og dennes medpassagerer, samt bil og evt. impliceret parter.

Tilmeld dig vores nyhedsbrev